Wednesday, April 16, 2008

Blogg Hvordan kan dette brukes i undervisningen ?


Blogg har vært en av de nye og populære trendene innen web 2.0, og del har kastet seg på denne bølgen av ulike grunner. Its learnings sitt blogg verktøy har jeg prøvd med mine elever uten hell ... Det kan være ulike årsaker til at jeg ikke fikk dette til å fungere, men konklusjonen på its som blogg-verktøy ble klar. Its learning sitt blogg-verktøy fungerte dårlig. Så hvorfor vil jeg bruke blogg som verktøy i skolen ? Det kan fungere fint for som informasjonskanal under utplassering og gir mulighet til tilbakemeldig. I år prøvde vi ut et nytt verktøy http://21classes.com/
Dette fikk jeg som tips fra Jan O fra Kongsberg. Førsteinntrykket av dette verktøyet var litt dårlig pga litt rotete konfigurering og elevene synes det så litt dårlig ut. Derimot er mitt inntrykk nå etter 3-4 dager positiv. Det funger veldig godt som verktøy i utpasseringen og jeg vurderer å bruke det enda mer fremover. Tips bruk litt tid på http://21classes.com/når det gjelder utforming og konfiguring før elevene får prøve seg. ...
Anbefales så langt ...


1 comment:

Anonymous said...

Hei Elling,

God idé, men ikke gjør det så lettvint for elevene, la dem kode sine egne blogger. Litt må du kreve av dem!

Kent Ivar

Yndlingsverktøy

  • Camstudio
  • OneNote
  • Webcast fra Microsoft